Eerste week stage - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Francis Visser - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Francis Visser - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Door: Francis Visser

Blijf op de hoogte en volg Francis

11 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Hola,
Zoals beloofd zal ik jullie vertellen hoe het op mijn stage is verlopen.
Maandag begon ik voor het eerste met mijn stage dit was best een spannende dag omdat alles nieuw voor me was. Al snel werd ik leuk opgevangen door mijn stagebegeleider. Ik loop nu 2 maanden stage in de reception klas zo noemen hun dit dan. Maar in Nederland heet dit gewoon de kleuterklas. Deze kinderen zijn dus allemaal rond de 4 jaar.
Om 9 uur moest ik aanwezig zijn en om half 10 komen de kinderen binnen.Wat me opviel in de klas is dat het klaslokaal heel druk is. Overal hangen dingen op of liggen er dingen op de grond. In Nederland is dat wel heel anders daar proberen ze juist de klas zo rustig mogelijk te houden voor de kinderen. Hier maakte dat dus schijnbaar niks uit.
Als de kinderen om half 10 binnen komen hebben ze allemaal een uniform aan en een tas van school bij zich. Mijn stagebegeleider vertelde dat ik de eerste week maar gewoon beetje moest observeren hoe en wat op deze school en dat ik vanaf volgende week echt aan de slag kan gaan met groepjes les geven enzovoort.
Al snel werd ik door de binnenkomende kinderen aangestaard en kwamen ze naar me toe en vroegen ze wat ik hier kwam doen. Nadat te hebben uitgelegd aan zoon beetje iedereen begon de les. Dit was erg leuk omdat je zo goed ziet hoe elke school anders te werk gaat en al helemaal in een ander land natuurlijk.
Ook krijg ik op school warm eten tussen de middag. Dit was eerst best raar maar nu ben ik er aan gewend en het scheelt weer koken in de avond want daar heb ik nu niet zoveel tijd meer voor. Mijn werkdagen duren tot 16:45 en dan ga ik pas naar huis moet ik nog stukje naar de metro lopen en dan nog 35 minuten met de metro dus meestal ben ik pas rond 6e thuis en dan ben je ook goed moe. Ik heb het verder erg naar me zin gehad op stage tot nu toe en ben overal goed in geholpen. Vanaf morgen hebben ze me al ingedeeld zodat ik nu zelf lesjes mag geven aan de kinderen
Ook ben ik deze week jarig geweest dat mogen we natuurlijk niet vergeten. Mijn klas heeft voor me gezongen en me huisgenoten ook ! Ook ontving ik lieve kaartjes van de familie en ben ik lekker uiteten geweest met JET en marita .Dit was erg leuk maar vooral ook erg lekker.
Vind het wel jammer dat het weekend nu alweer voorbij is maar ook is het wel leuk om morgen weer op stage te starten.
Ik hoef deze week maar 4 dagen stage te lopen omdat donderdag een feestdag is hier ! Heerlijk zou je zeggen een vrije dag maar nee !
Want dan komen pap en mams haha. Kijk er al naar uit !

Kusjes vanuit Spanje !

  • 11 Mei 2014 - 23:11

    Maxime:

    Hee zussie , ik ben super trots dat je dit doet en ook super gaaf met die kindjes ze vinden je vast super aardig en leuk dat je ook eigen lesjes mag doen x ik ben blij dat je je beroep heb gevonden die je leuk vind maak d'r nog een leuke week van + dat papa en mama komen super veel plezier xx dikkekus je zusje

  • 12 Mei 2014 - 13:02

    Cora Visser:

    Hoi Francis wat leuk om jou te volgen in Madrid en dat je het naar je zin hebt.
    Ik hoop zo nog meer van je te horen.
    Hier is alles goed hoor.
    Hoe is het weer daar hier is het nu maar koud en nat.
    Groetjes Cora

  • 12 Mei 2014 - 18:08

    Kaylee Schellingerhout:

    Have fun this week darling! Lots of kisses from England xxx

  • 12 Mei 2014 - 18:34

    Jeannette:

    He, wat een leuk verslag ja meiss nu gaat t echte leven beginnen he!!!!Niet zoveel vrij meer als de eerste twee weken, anders word je ook wel beetje te bruin hoor......
    We spreken elkaar natuurlijk elke dag en merk dat je t geweldig heb daar t studentenleven bevalt wel he!!

    En dat van 15 mei is een grapje toch????????

    Echt super dat je dan vrij bent, we gaan leuke dingen doen en natuurlijk de spaanse keuken uitproberen.

    Nou nog paar daagjes dan kan ik je weer een knuffel geven.

    Dikke kussss xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Francis

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3549

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: